Foreningsjagt med Havndal

Den første foreningsjagt med Havndal

Så blev det November, og tid til at holde den første fælles-foreningsjagt med Havndal jagtforening. Vi startede lørdag morgen i hytten på Havndal skydebane, hvor de 16 opmødte jægere fik et lille rundstykke og en kop kaffe. Hvorefter jagtstykkerne omkring Havndal skydebane blev drevet af, i alt tre sårter. Hvilket endte med en harer, leveret af Mathias og en temmelig haglomsværmet sneppe, som trods de tre skud, fik lov til at leve videre, i Axisskoven. Sneppen blev forsøgt leveret af formand Johnny og Rasmus Mejer. Så, et par fine sorter, hvor der også blev set lidt råvildt og en del dåvildt.

Efter frokost, vendte vi  så snuden mod Falslev! På dette tidspunkt af dagen, blev det et rigtig godt vejr og solen kom til syne, hvilket selvfølgelig også kunne ses på aktiviten i skoven. I den 1.sårt, skyder Frederik et flot bukkelam og Hubert får da også øje på en harer, som bliver leveret. I den 2.sårt,  ser heldet også ud til at være med den ældre del af jægerstablen, og Hening får skudt til en sneppe, som dør af chokket fra de omsværmende haglmængder. Senere, får formand Johnny også de rigtige patroner i bøssen og skyder Falslev-skovens tungste gammelrå, til dato (Som nok skal kunne ses på regnskabet, til næste generalforsamling). I denne sårt kommer der også en flot dåhind, dog med et brækket forløb og en efterfølgende kalv, løbende ud af sårten. Hvilket jo selvfølgelig var en lidt træls oplevelse, for jægerne, at være vidne til.

Men! Alt i alt, synes dagens jægere fra begge foreninger, at være glade og tilfredse med fællesjagten! Og håber at den næste jagt, bliver lige så god og hyggelig.

- Knæk og bræk til jer alle sammen!

Dagen bød på 5 stk. vildt, nedlagt ved 9 skud samlet! FLOT SKYDNING!
Dagens vildt!
...
Dejligt vejr, at jage i!

Der skal være Broholmer bedømmelse den 9-10-2022, så vi bør holde je...